ADA APA DENGAN PANDAN MEWAH

Bloogz

 

Tuesday, May 31, 2005

Aktiviti yang wujud di Pandan Mewah

Sekarang ini setelah saya tinggalkan Pandan Mewah nampaknya keadaan sekarang menjadi lebih aman den tenteram. Tempoh hari saya ada membuat rancangan untuk menubuhkan persatuan penduduk Pandan Mewah. Dengan adanya persatuan ini maka nasib penduduk disini akan terbela. Saya ingin melantik diri saya sebagai Pengerusi dan akan memegang kawasan ini. Cita-cita saya adalah untuk menjadi berkuasa disini. Tapi sayang Mat Noor Kimak - Itulah gelaran yang sesuai untuknya telah mengangu kami. Ia memanggil polis dan MPAJ berpangkat rendah untuk menunjuk-nunjuk kekuasaannya. Seperti biasa kami yang rata-rata masih baru terpaksai bersuarai. Saya sebagai pemerhati dari belakang sahaja dan pada hari itu saya berada diatas bangunan untuk melihat secara jauh.
Pada sejarahnya saya agak baik dengannya namun ada salah faham antara kami menyebabkan pergaduhan antara kami sampai masuk ke NTV7, saya seorang yang tidak boleh disuruh dan berEgo tinggi, si tua kutuk lahanat juga begitu. Saya ada kumpulan samseng dimana geng saya adalah kawan anak saya dan dia jugak begitu. Tapi yang kelakarnya geng anaknya agak penakut sedikit berbanding dengan geng anak saya. Saya tak kira sesiapa pun kalau saya nak pukul saya pukul. Maklumlah untuk memukul orang tiada masaalah kerana jika "mereka" ini tidak mahu mengikut telunjuk saya maka "tiadalah diskaun" he he he....
Semasa menjual nasi lemak dahulu saya rasa perniagaan masih kurang. Dengan perniagaan yang serba kurang itu saya berfikir untuk mengembangkan perniagaan saya dengan menambah apa yang patut. Saya mempunyai ramai musuh dan bagaimana hendaknya untuk mengembangkannya. Setelah itu saya "terpaksa'" menjadi balaci atau kuli batak pada manusia bernama Mat Noor Kimak ini. Walaupun terpaksa melanggar prinsip tapi itulah yang terbaik buat diri saya ketika itu. Memang sifat semula jadi saya yang suka berpura-pura untuk kepentingan diri sendiri. Walaupun disuruh mencuri saya sanggup melakukan apa sahaja demi kepentingan diri. Berbaik dengan Mat Noor Kimak ini adalah jalan terbaik untuk menumpang pondok buruk yang didirikannya. 'Daripada kosong lebih baik gunakkan sebaik mungkin' -

0 comment(s):

Post a comment           

<< Home

Pandan Mewah oh Pandan Mewah

                       

eTraffic Blaster Partner Directory